? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

fredag 24 oktober 2008

Röda byxor och babysim

Kan en kille ha röda byxor utan att se ut som en tjej??? Det tycker i alla fall jag. Jag tycker rött är snyggt på killar. Men går man på affären så kan man ge sig på att det kommer en äldre tant och säger: "Vilken söt liten tjej!". Jodå visst är han söt säger jag, han är kille! Då blir de lite skamsa eftersom rött i deras värld inte tillhör pojkgarderoben. Men jag gör ju som jag vill, det har jag alltid gjort som tur är! Edvin är faktiskt riktigt fin i sina röda byxor. Idag har han dem på sig.

Igår var vi på babysim. Det var roligt, men Edvin tröttnade efter halva tiden. Han hade sovit dåligt på dan, som vanligt när man ska iväg på nånting. Han var grinig hela dan. Jag vet inte om jag kanske stressar upp mig för att man ska iväg på nånting och så gärna vill att det ska fungera och att Edvin ska vara glad. Förra gången när vi var och badade så tyckte Edvin att det var superroligt. Han röjde och plaskade och skrattade hela halvtimmen. När vi klev upp var han alldeles blå om läpparna. Men det gick ändå bra igår. Edvin trivs i vattnet och det är ju det som är meningen med babysim; att de ska lära sig tycka om vatten.

3 kommentarer:

rikkard sa...

Känner igen det där, vi klär inte direkt Svea i rosa. Det är trist att det är så könsfördelat redan i deras ålder.

Hur som helst, en gammal tradition säger att röda byxor endast får bäras av män som seglat över Atlanten ;)

sandra sa...

Röda kläder passar perfekt på pojkar!! Jätte kul att du börjat skriva om Edvin, kanske extra speciellt för oss som bor så långt bort :) Längtar efter nästa inlägg och nya bilder. Ses om mindre än två månader!! Kram Sandra

Anonym sa...

Klart killen ska ha röda byxor! :) Kram Jenny