? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

torsdag 27 augusti 2009

Dagis dagis dagis

Ja nu är vi snart inne i karusellen med dagis, hämtning/lämning, stressa, när ska man handla? osv osv. Ja ni som varit där lär väl känna igen er. Det är ungefär som när man var gravid och alla som hade barn pratade om att då kommer det bli så och så och ni kommer inte hinna det och det. Man trodde det inte riktigt på det förräns man var där själv. Man var lyckligt ovetandes. Samma sak gäller nu. Alla säger olika saker. "Barnen mår inte bra av att vara för länge på dagis, det blir så långa dagar", "Ska du gå ner i tid nu då när Edvin ska börja på dagis?". Och så alla kommentarer att det kommer bli såååå jobbigt och stressigt!!! Jaja tänker jag. Det blir som det blir och inte värre med det. Vi får göra det bästa av situationen och prova oss fram. Vi har aldrig gjort det här och precis som när Edvin föddes så var vi helt nya. Men vi lärde oss det, så vi lär nog lära oss hur den här karusellen fungerar också. Lyckligt ovetandes som sagt.... :)

Det går i alla jättebra för Edvin på dagis. Det är fortfarande inskolning. Förra veckan, de första dagarna, gick sådär. Han blev väldigt trött. Men denna vecka har det gått superbra. Vi kan lämna honom och säga Hejdå och han bryr sig inte nämnvärt. På måndag är sista inskolningsdagen. Då ska jag vara hemma, Pär börjar jobba. Sedan på tisdag ska han gå helt själv hela dagen. Första veckan ska vi lämna honom lite tidigare och hämta lite tidigare. Vi kommer jobba heltid både Pär och jag. Och jag tror det kommer att fungera. Barnen har det bra på dagis även om de är där hela dagarna. Vad än alla säger om långa dagar osv så biter det inte på mig. Jag har min egen teori i alla fall. Hur gör de som är ensamstående?? De måste ju jobba sina timmar. Och alla har inte råd att gå ner i tid. Och jag vill inte heller. Sedan kanske jag ändrar mig, vem vet.

Annars har vi firat Pär som fyllde 31 igår. GRATTIS!! Igår var det bara Pärs mamma som kom och idag har vi haft besök av min syster och systerdotter. Så det blev en lugn födelsedag. Imorgon åker vi till stugan. Det blir surströmming på lördag, GOTT!!!

0 kommentarer: