? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

måndag 17 augusti 2009

Vardag igen




Nu är det vardag igen. Idag har jag jobbat. Edvin och pappa har varit hemma. Edvin har lite hosta och vi vill gärna inte att han ska missa sin dagisstart imorgon!!! Det blir jätteroligt. Jag tror det kommer gå väldigt bra. Dock måste jag säga att inskolningen är lite väl låååång. Två veckor med 9-11 varje dag. Jag tror faktiskt att det är bättre med en vecka där man stegrar barnets tid på dagis dag för dag och att föräldrarna också lämnar barnet några timmar. I stan har de en annan inskolning. Där tar inskolningen tre dagar då föräldrarna är med. Sedan är barnet själv på dagis i två dagar men då föräldern finns "stand by" hela dagen. Men efter den veckan så ska inskolningen vara klar och barnet kan börja. Det tycker jag låter lite mer vettigt. Allt beror ju på vad är för typ av barn man har. En del behöver längre tid på sig och då ska de ha det. Men en del, som Edvin tror jag, skulle ha klarat det på en vecka. Det jag också tycker är konstigt är att det bara är mellan 9-11. De får inte vara med på en måltid osv vilket jag tycker är väldigt konstigt. Men vi får se hur det går och göra det bästa av situationen. Det som är viktigt nu är väl att läsa av sitt barn och se signaler. Jag tror det kommer kännas som att gå på öppna förskolan.




Jaha, så har kameran gått sönder också. Fast egentligen så tror jag att det bara är minneskortet som det är fel på. MEN jag tycker gärna att kameran kan få vara sönder så jag kan köpa en ny. Vill gärna ha en digital systemkamera. Men känner att jag ska nog köpa en liten digitalkamera som jag får med mig överallt. Vi har ju en systemkamera med vanlig film i så den får duga ett tag till. Om någon har bra tips på bra kompaktkameror så välkomnas de gärna!

0 kommentarer: