? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

tisdag 30 december 2008

Money, Money, Money. Must be funny....

In the rich man´s world!

Det är så tråkigt att inte ha några pengar. De räcker inte ens till räkningarna. Man "får" ju inte klaga eftersom vi i Sverige har det så bra jämfört med andra länder. MEN nu är det så att vi bor i Sverige och då klagar jag på det eftersom jag inte bor i andra länder. När man är föräldraledig så får man inte ut särskilt mycket pengar OM man inte vill ta ut 7 dagar i veckan. Men då räcker ju inte dagarna så långt och man kan inte vara hemma så länge. Jag förlorar ungefär 10 000 kr i månaden brutto, ca 6500 kr netto. Och de där pengarna gick ju åt innan vi fick barn! Hur klarar man sig egentligen?? Vi har dragit ner på väldigt mycket. Det har vi verkligen. Men vi måste ju också köpa en massa saker till Edvin. Som nu måste vi köpa en bilstol till Edvin och det kostar ca 3000 kr för den stolen som vi vill ha. VART ska man få de pengarna ifrån? Vi har lite sparade pengar som man har nallat av nästan varje månad. Och det känns ju inte bra att behöva ta från sparade pengar för att leva. Det blir stressande att hela tiden ha detta hängande över sig. Och att inte kunna köpa blöjor eller mat till Edvin utan måste ta av sparade pengar av sig själv för att göra det är ju inte så roligt. Ni som är föräldralediga känner säkert igen sig. MEN man får se det så här (tänker jag): Det är bara en liten del av livet som man får leva lite snålt. OCH man vill verkligen ge sina barn ALLT. Då får alla pengar man har gå till barnet/barnen och man sätter sig själv i sista hand. Och det är ju mer värt att få vara hemma lite längre än att behöva sätta barnet/barnen på dagis för tidigt. Det är ju så mysigt att vara hemma! När jag framöver ska börja jobba och Pär ska vara hemma så får han 10 % av jobbet vilket gör att det blir ett bra tillskott i kassan. Samt att han kan ta ut mindre föräldradagar i veckan och ändå få ut lika mycket som mig. Det är ju bra! Då har vi lite dagar kvar när Edvin börjar på dagis till hösten.

Ja ja, nu har jag i alla fall fått skriva av mig. Usch vilket tråkigt inlägg. Det kommer roligare sedan med lite bilder ;)

1 kommentarer:

Anna H sa...

såna där inlägg skulle jag kunna göra varje dag... det suger att inte ha pengar! tur att man inte är ensam =) och tur att det är som du sa, en kort period i ens liv!

Kul att du bloggar förresten, har inte hittat hit förrän nyss =)

Gott nytt år!
kramar