? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

fredag 12 december 2008

Nattsovare




Igår var vi på Öppna förskolan en sväng. Sen var vi på babysim. Där tog vi fler undervattensbilder. De blev bra! Det blir spännande sedan när vi får dem på mailen så man får se dem i lite större format. Edvin är jätteduktig att hålla andan när man dyker ner honom i vattnet. Det låter ju hemskt att vi stoppar barnen under vattnet för att ta kort, men jag lovar att de inte lider av det! Vi har tränat på att hälla vatten på huvudet och säga "NU kommer det vatten!". Då vet barnet att det kommer vatten och att de ska hålla andan. Sedan har vi utökat det till att stoppa ner dem under vattnet två sekunder i samband med att man häller vatten på huvudet. Då håller de andan. Det ser himla roligt ut! Jag ska lägga ut en bild när vi får dem senare.

Inatt har Edvin sovit som en GUD! Han har haft några nätter nu som har varit helt underbara. Han har somnat vid 19.30-20.00 ungefär och sedan har vi fått stoppa i nappen efter ett par timmar. Serdan har han sovit till ca 03 och ätit och sovit vidare till 06.30. Inatt sov han till 04.30!!! Och så åt han 2 dl välling och sov sedan till 07.30! Åhhh vilken gounge! Man känner sig pigg idag, antagligen för att vi fått sova ganska länge. Jag hoppas att detta är hans nya nattsovning. Att ge mat EN gång under natten är godtagbart. Och det är VÄLDIGT skönt att ha slutat amma. Kanske är det därför han sover så bra nu??? För det var efter det som han började sova bra. Nu vill han inte snutta längre.

Angående bilderna: Jag har ju glasögon, men använder dem alldeles för sällan. Men nu har jag börjat se så himla dåligt att jag måste ha dem vid datorn och när jag tittar på TV. Men Edvin tyckte i början att de inte var så roliga. Han satt på golvet och tittade på mig och började grina. Men nu är han van dem och skrattar när jag har dem på mig. Men han vill hela tiden ta dem. Se bilder!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Moa saknade alla på öppnis också, hon är le på mig ;)
Men till veckan då kan inte vilda hästar stoppa oss så då ses vi minsann